Rejser og Roadtrips

Monterey / San Simeon – Dag 15

Endnu en gang tidligt oppe, men nøj hvor var vi glade for vi valgte at køre hertil igår, ellers havde vi lige haft en to timers køre tur her til Moterey i stedet for 4 minutter:O) Da vi gik rundt på hotellet i morges, kunne vi høre en mærkelig lyd, nærmest som en forkølet hund. Men fulde af forventning pakkede vi vores ting og tog afsted til Fisherman s whaft, hvor vores båd skulle sejle fra.IMG_3588

Der kunne vi pludselig høre den forkølede hund igen, men denne gang helt tydeligt, vi blev hurtigt klar over at det var en søløve og vi skyndte os at gå efter lyden og der lige foran os vrimlede det med søløver i alle størrelser.IMG_3598 IMG_3592 IMG_3604 IMG_3617Lykkelige over vi fandt vores søløver gik vi imod molen som vi skulle sejle fra, vi kom hurtigt ombord og så var det afsted ud på stillehavet. Vi sejlede godt en time før der skete noget, men lige pludselig begyndte hvalerne at dukke op. Det gav et sug i maven på os alle da vi så det første vandsprøjt efterfulgt af en kæmpe hale…FANTASTISKIMG_3628 IMG_3634Derefter dukkede flere og flere hvaler op, det var pukkelhvaler vi havde fået besøg af.IMG_3674IMG_3689IMG_3632IMG_3697 IMG_3644IMG_3621Vi sejlede lidt længere ud og der dukkede en stor flok risso delfiner op, de er ikke så sociale som alm delfiner, så de kom ikke helt hen til båden, men tæt nok.IMG_3734 IMG_3748 IMG_3753 IMG_3756Det var ret så tåget derude, så det er ikke fordi det er sort hvid billeder;O)

Vi fik også et hurtigt glimt af en spækhugger, men den valgte at svømme sin vej igen.

Da vi nærmede os kysten igen, klarede det op og verden blev igen i farver.IMG_3776 IMG_3777 IMG_3784IMG_3790Da vi var kommet i land, gik vi en tur på molen, det er virkelig en hyggelig by, så hvis vi skal hertil igen, bliver det helt sikkert til en ekstra overnatning i Monterey.IMG_3792 IMG_3796 IMG_3795 IMG_3799Idag skulle vi også kører det første stræk på highway 1 ( Big Sur ) en virkelig smuk tur, den er kendt som USA’s smukkeste kyststrækning.IMG_3819 IMG_3821 IMG_3823 IMG_3836 IMG_3839Da vi ankom til San Simeon hvor vi skulle overnatte, var vi lige nede på stranden og se søelefanterne.IMG_3846 IMG_3841 IMG_3848Så dagen idag har rigtig stået i dyrenes tegn, både til lands, til vands og i luften.

Her til sidst vil vi lige sige….TILLYKKE med fødselsdagen til vores alle 4 dejlige Mariann og det er ikke fordi vi har taget fejl af dagen, det er stadig den femte herover;O)

7 tanker om “Monterey / San Simeon – Dag 15

1. Gitte

WAUW ihhh hvor var det godt i gjorde det med den hvaltur, det må have været helt specielt og så smukt der hvor to haler stikker op på vej ned samtidigt❤❤❤

1. PC Forfatter

Hej Mariann. Dine beskeder forsvinder ikke, vi har skam læst dem 😉 og vi kommer snart hjem.

2. PC Forfatter

Tusind tak til jer alle for jeres dejlige beskeder, vi elsker at vågne op og tjekke om nogen har skrevet. Det er så hyggeligt med jeres små hilsner.